صفحه اصلی / آموزش / پاکسازی پوست در آرایشگاه‌های زنانه کردستان غیرقانونی است

پاکسازی پوست در آرایشگاه‌های زنانه کردستان غیرقانونی است

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عرضه خدمات پاکسازی پوست در آرایشگاه‌های زنانه استان غیرقانونی است و با افراد متخلف برخورد می شود.

به گزارش زانست از سنندج، حمید یوسف زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، خدمات پاکسازی پوست جزو خدمات پزشکی است و فرد آرایشگر بدون پزشک، مجاز به انجام این کار نیست و در صورت تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

وی افزود: بازدید از آرایشگاه‌های بانوان به صورت مشترک توسط نماینده معاونت درمان، نماینده معاونت غذا و دارو و نماینده معاونت بهداشتی به صورت هفتگی انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلف، آرایشگر به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: تصمیم داریم در آینده در بازدیدهای مشترک نماینده تعزیرات نیز حضور داشته باشد.

یوسف زاده اضافه کرد: در بازید ویژه آبان ماه پنج مطب زیبایی که به صورت غیر مجاز فعالیت داشتند توسط تیم نظارتی معاونت درمان و کارشناسان این اداره پلمب شد.

وی یادآور شد: در صورت مشاهده تخلف و ارائه خدمات غیر مجاز توسط اپراتورهای فاقد صلاحیت، این مراکز در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات دانشگاه پیگیری و نسبت به برخورد با آن تصمیم گیری می شود.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق دستور العمل وزارت بهداشت، هر مرکز زیبایی پزشکی بدون حضور پزشک در آن، پلمب و تخلفات به اداره تعزیرات و دادگاه ارجاع داده می شود.

یوسف زاده با اشاره به تفاوت در نحوه فعالیت کلینیک و مطب زیبایی، اظهار کرد: در مطب‌ها خدمات پوست و زیبایی تحت نظارت پزشک با پروانه طبابت انجام می‌شود ولی در کلینیک زیبایی خدمات محدود جراحی، کاشت مو و بلفاروپلاستی (جراحی پلک) انجام می‌شود و مراجعین در ۲۴ ساعت ترخیص می شوند.

وی افزود: خدمات زیبایی در مطب پزشکی، خدماتی است که نیاز به شرایط اتاق عمل نداشته باشد و پروسیجرهای تهاجمی، ژل، بوتاکس و پاکسازی پوست توسط پزشک انجام می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: پزشکان عمومی، متخصص طب اورژانس، متخصص جراحی پلاستیک و متخصص پوست جامعه پزشکی مجاز به دریافت حق پروانه مطب زیبایی هستند.

یوسف زاده افزود: شهروندان از معتبر بودن مراکز زیبایی مطمئن شوند که یکی از این راه‌ها مراجعه به سایت https://irimc.org/ است؛ همچنین در صورت تخلف در مراکز زیبایی و آرایشی می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و شکایت خود را ثبت کنند.

پایان پیام/

درباره شهین امجدی

این مطالب را نیز ببینید!

وظیفه کشورهای اسلامی حمایت عملی از مردم غزه است

امام جمعه سنندج گفت: ادامه جنایات رژیم صهیونیستی و قتل عام حدود ۳۶ هزار نفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *