صفحه اصلی / آموزش / کاروان سلامت در روستاهای کم برخوردار دیواندره ویزیت رایگان انجام داد

کاروان سلامت در روستاهای کم برخوردار دیواندره ویزیت رایگان انجام داد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و اعیاد شعبانیه، ۱۵۰ نفر در قالب کاروان سلامت در روستاهای محروم شهرستان دیواندره ویزیت شدند.

پیام جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارزانست، اظهار کرد: در این کاروان خدماتی اعم از دندانپزشکی، ویزیت زنان توسط پزشک زنان، دارویار و پزشک عمومی ارایه شده است.

وی افزود: در این طرح ۸۵ نفر توسط پزشک عمومی و ۷۵ نفر هم توسط دندانپزشک، ویزیت رایگان شدند همچنین آموزش های لازم به ۱۵ دانش آموز و ۷۰ نفر از بزرگسالان توسط مربیان ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: این کاروان با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان دیواندره و شبکه بهداشت به روستاهای یوزباشکندی و بایزید آباد بخش کرفتو از توابع شهرستان دیواندره اعزام شد.

وی گفت: همچنین در قالب این طرح، کارگاه آموزشی با موضوع آگاهی رسانی خطرات و رفتار ایمن‌تر در برابر مین و مواد منفجره به جا مانده از جنگ و کارگاه آموزشی مخاطرات توسط مربیان هلال احمر برای مردم روستا اعم از کودک و نوجوانان برگزار شد.

جلالی اضافه کرد: در این برنامه جوانان و داوطلبان ‌حاضر، غربالگری در زمینه فشار خون و قند خون را انجام دادند و ۷۵ بسته بهداشتی و ۴۰ بسته آموزشی به خانواده ها و دانش آموزان ارائه دادند.
پایان پیام/

درباره شهین امجدی

این مطالب را نیز ببینید!

وظیفه کشورهای اسلامی حمایت عملی از مردم غزه است

امام جمعه سنندج گفت: ادامه جنایات رژیم صهیونیستی و قتل عام حدود ۳۶ هزار نفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *