صفحه اصلی / آموزش / ۳۵ طرح حوزه برق در کردستان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود

۳۵ طرح حوزه برق در کردستان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، ۳۵ پروژه با اعتباری بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال در سطح استان کلنگ زنی و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش زانست از سنندج، هیوا لهونیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: از این تعداد، ۳۲ پروژه افتتاح و سه پروژه نیز کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: بیشترین سهم این پروژه ها مربوط به استاندارد سازی و رفع ضعف ولتاژ شبکه شهری و روستایی و همچنین توسعه شبکه است که در طی چند سال اخیر به جهت توسعه در بخش های صنعتی، کشاورزی، خانگی و تجاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در حوزه برقرسانی به پروژه‌های شاخص ملی و استانی، رفع ضعف ولتاژ مناطق مختلف شهری و روستایی، احداث فیدرهای جدید در سطح استان با هدف ایجاد قدرت مانور و تقویت شبکه، اصلاح و بهسازی تجهیزات شبکه برق روستایی در قالب طرح بهارستان، تأمین برق متقاضیان جدید، تأمین برق پمپاژهای آب شرب روستایی، احداث شبکه روشنایی معابر، احداث خطوط نفوذی جهت برقدار کردن چاههای آب کشاورزی، مزارع و باغات و برقرسانی به پاسگاه مرز است.

لهونیان با اشاره به اینکه افتتاح پروژه های بخش کشاورزی، صنعتی و تجاری با اشتغالزایی هموطنان نیز در سراسر استان همراه است، اضافه کرد: با بهره برداری این طرح ها در سطح استان زمینه بکارگیری و اشتغال بیش از ۵۰ نفر نیز فراهم خواهد شد.

وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون هم‌راستا با سایر شرکت‌های موفق، در حوزه های گوناگون همچون توسعه شبکه، بازمهندسی و اصلاح و بهسازی کامل تجهیزات شبکه، بهره گیری از زیرساخت های نرم افزاری در راستای ارتقاء کیفیت خدمات دهی، هوشمند سازی شبکه از طریق بهره گیری از تجهیزات نوین در سطح شبکه عملکرد موفقی را در تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکین داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: طی چند سال اخیر اقدامات مطلوبی در زمینه توسعه و بهسازی شبکه توزیع برق استان صورت گرفته که از مهمترین آنها می توان به تبدیل ۱۰۰ درصدی شبکه سیم مسی استان به کابل خود نگهدار، اجرای کامل طرح بهارستان در ۷۰۶ روستا تا پایان دی ماه سال جاری با هدف اصلاح کامل تجهیزات شبکه و همچنین برق رسانی کامل به تمام روستاهای استان و هوشمند سازی تجهیزات و شبکه اشاره کرد.
پایان پیام/

درباره شهین امجدی

این مطالب را نیز ببینید!

وظیفه کشورهای اسلامی حمایت عملی از مردم غزه است

امام جمعه سنندج گفت: ادامه جنایات رژیم صهیونیستی و قتل عام حدود ۳۶ هزار نفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *